Atunci cand achizitionam un produs nou, tindem sa acordam o mare atentie detaliilor. Numele producatorului ne poate spune multe despre acel produs, ne intereseaza la fel de mult si aspectul sau ambalajul (in privinta deteriorarii acestuia, daca este sigilat sau desigilat), garantia acordata produsului, precum si modul in care acesta functioneaza atunci cand este supus unei testari.
Daca vorbim despre masini de spalat, cu totii stim ca aceste sunt produse cu o greutate considerabila, care nu pot fi aduse atat de usor intr-un service masini de spalat in cazul aparitiei unor probleme ce nu pot fi solutionate la domiciliu. O testare a masinilor de spalat se poate face chiar la instalare, iar modalitatea corecta si recomandata este ca aceasta sa se faca in prezenta unui instalator de profesie.
Pe piata distribuitorilor de produse electrocasnice exista o serie de firme care pun la dispozitia clientului, contracost fireste, serviciul de instalare al masinii de spalat si, implicit pe cel de testare gratuita a acesteia.
Proba se face “in gol”, acest lucru insemnand faptul ca masina de spalat este supusa unui ciclu scurt de spalare, fie cu o tesatura usoara inauntrul cuvei, fie folosindu-se pentru testare numai cuva goala. Avantajul unui asemenea sistem este acela ca, in cazul in care o defectiune este depistata in cadrul acestei probe, masina de spalat fie poate fi inlocuita, fie reparata intr-un service de masini de spalat, specializat pe probleme aferente acestui tip de produse.
Iata in cele ce urmeaza o serie de inconveniente ce pot aparea in prima faza a utilizarii masinii de spalat, in ciuda respectarii, stricte poate, a conditiilor de instalare. Prima problema ce ar putea fi intalnita este alimentarea continua cu apa, incontrolabila, caz in care ar fi indicat sa urmarim traseul alimentarii cu apa, inaltimea minima a furtunului de alimentare fiind de aproximativ 60- 70 cm, sau sa verificam robinetul ce face practic legatura intre conducta si furtunul de alimentare. Indicat este ca acesta sa fie inchis in perioada in care masina nu este utilizata, pentru a preintampina deteriorarile ce pot surveni in cazul unei presiuni mai mari a apei de pe coloana de alimentare.
In cazul in care masina de spalat, odata pornita, incepe sa spumeze prea mult, cauza este usor determinabila: fie cantitatea de detergent este mult mai mare decat cea precizata in manualul de utilizare, fie tipul detergentului nu este potrivit. Se stie foarte bine faptul ca detergentul manual spumeaza abundent, astfel incat utilizarea acestuia in masina de spalat automata, nu este recomandata.
In mod normal, orice masina de spalat de generatie mai noua are senzori ce transmit anumite informatii cu privire la statusul masinii de spalat. Neinchiderea in totalitate sau inchiderea defectuoasa a hubloului, in cazul incarcarii laterale, sau cea a ferestrei, in cazul incarcarii verticale, este semnalizata prin aprinderea unui led, de obicei de culoare rosie, semnal ce ne atrage atentia in mod cert asupra neinceperii ciclului de spalare.
Daca ciclul de spalare se produce, insa apar inconveniente la stoarcere, de tipul unui zgomot atipic si excesiv, cauza poate fi in prima faza o pozitionare incorecta, neechilibrata, a masinii de spalat in raport cu suprafata pardoselii. In mod normal, rotatiile unei masini de spalat in cadrul ciclului de stoarcere fac un zgomot destul de mare, insa acesta trebuie sa fie specific unei masini de spalat si nu unui avion ce da impresia ca e gata sa treaca prin peretii casei in urma decolarii.
De asemenea, trebuie luat in calcul tipul suprafetei, deoarece o suprafata lucioasa va permite miscarea masinii in urma rotatiilor, pe cand o suprafata antiderapanta va limita plecarea de pe loc a masinii. Zgomotele pot proveni insa si din alte cauze, dintre care cea mai cunoscuta in randul specialistilor ce se ocupa de repararea masinilor de spalat, precum cei de la Washing.ro, este aparitia “misterioasa” a unor obiecte intre cuva si tambur. Cunoscuta situatie, nu-i asa? Oare de cate ori nu am gasit obiecte din cele mai ciudate in interiorul masinii de spalat, de genul brichetelor sau monedelor, de care intamplator…nu mai stiam nimic?
Dificultatile la stoarcere au ca si cauza slabirea si uzura normala a curelei pozitionate in spatele masinii de spalat. Acesta problema insa poate fi usor identificata, utilizand o surubelnita “in cruce” pentru desfacerea suruburilor ce fixeaza placa metalica din spatele masinii de spalat. In cazul uzurii si eventual a ruperii curelei, acesta va fi inlocuita, avandu-se in vedere tipul si dimensiunea acesteia.
O problema pe care o intampina frecvent multe persoane este evacuarea defectuoasa a apei, cauza principala ce sta la baza acestui fapt fiind o defectiune a pompei sau a furtunului de evacuare. Cel din urma poate fi infundat, iar pompa poate fi defecta, fapt ce survine in urma contactului cu corpurile straine despre care vorbeam in paragraful anterior.
Poate ca ar fi trebuit sa mentionam acest aspect de prima data, insa l-am pastrat pentru final deoarece problema ce suntem pe cale sa o expunem este cu siguranta cea mai des intalnita. Daca masina nu functioneaza deloc, raspunsul este simplu: fie panoul frontal ce transmite informatia in interior este defect, caz in care este cel mai indicat sa va adresati unui service specializat care ar putea face o diagnosticare gratuita, serviciu ce este oferit in Romania de catre specialistii de la Washing.ro, fie poate ati uitat sa conectati masina de spalat la o sursa de alimentare.
Indiferent de problema intampinata, pe site-ul www.washing.ro puteti gasi solutia potrivita. Iar daca masina achizitionata nu poate fi reparat direct la domiciliu, acest lucru nu mai este un inconvenient. Washing.ro ofera pe langa serviciul de diagnosticare si reparare, si transportul gratuit al masinii de spalat in service.
Alte stiri actuale :
1. My Washing Machine Is All Washed Up
2. SETeMa unveils high speed fabric washing machine
3. 6 Tips To Wash Clothes In Washing Machine
4. Smelly washing machine issue heads to high court