Chatul live exceleaza la oferirea de raspunsuri imediate la intrebari simple, dar pe masura ce intrebarea sau problema de asistenta devine mai complicata, prezenta operatorului care ofera raspunsuri scrise foarte clare, ajuta cu mult utilizatorul comparativ cu alte canale.
Apeland la LiveSuport.ro, companiile care isi desfasoara activitatea in mediul online au la dispozitie cele mai bune variante de pachete, in functie de numarul de utilizatori estimativ pe care il au, pentru a putea obtine rezultatele dorite de la serviciul de chat online.
Iata si cateva exemple care sa va ajute sa determinati daca serviciul de live chat va ajuta sau nu. WickerCentral, un magazin online de mobila, spune ca clientii sai folosesc chat-ul live in primul rand pentru a pune „intrebari mai detaliate despre informatii care nu sunt usor disponibile pe pagina web sau pe pagina produsului.”
Diamond Envy , un retailer online de pietre pretioase, spune ca „discutiile pot fi gestionate rapid si eficient prin chat live, precum si cererile pentru mai multe informatii despre aspectul (culoarea, claritatea etc.) unei pietre. Cu toate acestea, daca un client doreste sa vada fotografii suplimentare si / sau videoclipuri cu un anumit articol, desigur, acea asistenta trebuie sa fie oferita prin e-mail. ”
ZCO Corporation, o companie de dezvoltare a aplicatiilor mobile, explica faptul ca „cele mai frecvente intrebari se refera la preturi si proces. De exemplu, cat ar costa aceasta idee de aplicatie; cum ar fi procesul de proiectare?”
Aceasta preferinta de a utiliza chat-ul live pentru a raspunde la intrebari privind preturile si produsele atunci cand au loc cumparaturi online este de asemenea observata in rezultatele sondajului nostru. Am intrebat consumatorii ce canal ar prefera sa foloseasca in urmatoarele scenarii, daca atat telefonul cat si chatul live ar putea oferi acelasi rezultat final:
- Pentru a discuta informatii financiare complexe
- Pentru a efectua o sarcina simpla, cum ar fi actualizarea informatiilor de contact
- Pentru a discuta despre o achizitie online
Raspunsul la aceste intrebari este favorabil chatului online si nu telefonului.
Chatul live este foarte potrivit pentru a raspunde la intrebarile pe care clientii le pun in timp ce fac cumparaturi pe internet. Cel mai evident motiv pentru acest lucru este faptul ca clientii sunt deja online si, prin urmare, pot folosi chat-ul live cu putin efort: nu trebuie sa apeleze la telefon sau sa se ingrijoreze cu privire la program si pot astepta un raspuns mai rapid decat daca suna sau trimit un e-mail.
Din perspectiva de afaceri, software-ul live chat ofera multe functii adaptate special contextului cumparaturilor online. Declansatoarele personalizabile, de exemplu, faciliteaza automatizarea raspunsurilor imediate ale chat-urilor live, pe baza unei varietati de criterii, cum ar fi ce pagina vede un client, cat timp a petrecut pe pagina, etc.
In discutiile noastre cu intreprinderile care folosesc chat-ul live, am constatat ca multi afirma relatia dintre varsta si preferinte. Companiile care vizeaza clientii din intervalele de varsta mijlocie, de exemplu, raporteaza un mare succes cu canalele de chat live. Cei care vizeaza un public mai in varsta de 50 de ani afirma ca telefonul este solutia optima pentru ei.