Despre trolii si recuperare

0 Shares
0
0
0

Troliul auto electric se foloseste numai pentru troliere respectiv pentru tragerea unei sarcini pe orizontala, sau pe un plan inclinat.Nu se foloseste niciodata troliul pe post de stanga in tractari sau remorcari si nu se floseste troliul nici ca sistem de asigurare a sarcinii pe toata durata transportului.

Utilajele sau instalatiile speciale de ridicare sau coborare dispun pe deasupra si de diferite alte functii,caracteristici si sisteme, cum ar fi de exemplu un factor de siguranta de 5:1, senzori necesari pentru limitarea distantei; minim un sistem independent de frana; diametru foarte mare al tamburului.

Motorul unui troliu nu este indicat sa functioneze continuu pana la incalzire excesiva. Pentru protejarea motorului, troliul  trebuie sa functioneze doar cu intermitenta respectiv pe durate scurte de timp. Troliul se foloseste de regula cu motorul autovehiculului pe care este montat pornit iar pauzele in functionare ii ofera posibilitatea alternatorului sa incarcarce bateria.

Instalatia electrica a troliului este necesar sa fie bine dimensionata si este neaparat sa fie dotata cu un contact general. Fuctionarea si durata de viata a troliului depind foarte mult de montajul corect al acestuia.

In cazurile in care sarcina trasa de un troliu este mobila, ii confera acestuia avantajul de a trage o sarcina mai mare decat sarcina maxima admisa de specificatiile producatorului.

Daca doriti sa achizitionati troliu si scripeti auto cu cablu, este important sa luati in calcul si suprafata pe care este troliata sarcina respectiva, pentru ca in functie de acest aspect operatiunea poate fi ingreunata sau usurata.

Un alt aspect foarte important de precizat este acela ca intre spatiul dintre troliu si sarcina care trebuie sa fie trasa, nu trebuie sa existe nici un obstacol.

Troliul auto functioneaza in conformitate cu legile elementare de mecanica. Cu cat cablul se infasoara mai mult pe tambur, si adauga strat dupa strat, cu atat este nevoie de o mai mare forta din partea troliului pentru a trage aceeasi greutate.

Primul strat de cablu pe tambur se refera la zona in care troliul functioneaza la capacitate maxima.

Dincolo de primul strat, troliul incepe sa nu mai aiba aceiasi putere, iar aceasta scade cu aproximativ 9% la al doilea strat, la al treilea cu aproximativ 19%, cu aproximativ 32% la cel de-al patrulea strat, in timp ce la al cincilea strat cu aproximativ 42% la cel de-al cincilea strat.

In cazul troliilor cu angrenaj planetar viteza de troliere nu poate fi reglata, dat fiind faptul ca aceasta este reglata automat si scade treptat, odata cu scaderea fortei de troliere.

Ei bine, atunci cand va orientati spre un troliu, cu un drum puteti opta si pentru un Palan manual cu lant, 2000 KG, 3 M – GUEDE 55104, care veti vedea ca poate sa va fie util in anumite situatii.

Acesta poate ridica pana la 2000 de kilograme, are un design compact, este dotat cu un carlig stabil cu functie de blocare. Echipamentul dispune de controlul lantului si de schimbare de viteza de aproximativ 1m/5cm.

Daca veti tine cont de aceste detalii, sunt sanse mari sa faceti cea mai buna alegere.

0 Shares
You May Also Like