Comportamentul-cauciucurilor-de-iarna
Comportamentul cauciucurilor de iarna

Comportamentul cauciucurilor de iarna

0 Shares
0
0
0

Comportamentul-cauciucurilor-de-iarnaDomeniul auto este in mod clar intr-o perpetua miscare. Nu de azi sau de ieri, ci de la inceputurile fenomenului automobilistic in sine. Modelele de masini sunt vizibil imbunatatite, insa in mod clar nicio firma producatoare nu reinventeaza roata.

Ea fost inventata demult, astfel incat noi astazi, indiferent de sezon, sa o putem imbraca in cauciucuri iarna sau vara, pentru ca traseele stabilite sa fie parcurse la standarde de siguranta dintre cele mai ridicate.

Au curs multe rauri de cerneala despre anvelopele potrivite, se fac in permanenta comparatii, paralele si teste la cele mai inalte nivele si totusi, putine persoane recunosc importanta schimbarii anvelopelor odata cu sosirea sezonului rece.

Echiparea masinii cu cauciucuri iarna se face cu ceva vreme inainte de schimbarea propriu zisa a temperaturii. Sezonul lor de functionare incepe din aproximativ luna octombrie si se incheie in luna martie a anului urmator. Aceasta trecere de la cauciucurile normale, de vara, la cele de iarna, are la baza simplul concept al schimbarii de temperatura. Acest lucru practic face diferentierea clara intre cele doua tipuri de pneuri, avand ramificatii in modul in care fiecare dintre acestea se comporta.

Un cauciuc de iarna incepe sa devina eficient odata cu scaderea brusca a temperaturilor, si mai exact incepand de la valoarea de 7 grade. De la aceasta valoare in jos, o anvelopa de vara nu va mai putea face fata caracteristicilor de drum, in conditiile in care acesta este afectat de schimbarile de temperatura. Cauciucul de iarna beneficiaza de proprietatile materialelor folosite pentru crearea sa, in speta de cele ale cauciucului special tratat sau aditivat cu diversi compusi, care sa il elasticizeze si care sa il determine sa lucreze bine la orice fel de temperatura.

Precum este stiut, un pneu destinat sezonului cald, la o temperatura scazuta va avea tendinta sa se contracte si sa se intareasca. Acest lucru este eliminat in cazul cauciucurilor de iarna, ele putand, datorita suprafetei marite de contact, sa adere foarte bine la substratul cu care interactioneaza, indiferent daca vorbim despre zapada, apa, noroi sau teren uscat.

Obisnuim sa discutam foarte mult despre distanta de franare. Da, aceasta este foarte importanta, iar anvelopele de iarna reusesc sa ofere un avantaj de plus 10% in acest caz, mai ales in situatia temperaturilor scazute. Pe langa aceasta, distanta de franare este marita si in cazul rularii pe zapada, cu aproximativ 20%, in situatia in care vorbim despre un cauciuc foarte performant. Acvaplanarea este redusa, datorita canelurilor cu care aceste modele sunt dotate, a profilelor simetrice sau asimetrice care pot influenta scurgerea laterala a apei. In urma acestui fapt, apa nu mai este retinuta pe suprafata anvelopei, iar rularea se poate face fara probleme si fara teama de alunecare sau de pierdere a controlului asupra autovehiculului.

Pe langa vizibilul caracter practic al acestor produse, deloc de neglijat este si aspectul financiar. Avand in vedere faptul ca anvelopele de iarna pot fi folosite pentru aproximativ jumatate de an fara probleme, putem considera ca in aceasta perioada alte schimbari nu ne mai sunt necesare. Spatiul destinat acestora nu este necesar sa fie exagerat de mare, tot ce trebuie facut insa este sa manifestam o oarecare grija vis-a-vis de mentinerea lor in perfecta bunastare. Verificarea periodica a presiunii acestora, precum si gradul de uzura (mai ales daca aceste anvelope sunt mentinute ca dotare pentru o perioada mai mare de timp), sunt aspecte imperios necesare.

Este recomandat ca echiparea masinii sa se faca identic pe toate cele 4 roti, pentru a nu exista deficiente de functionalitate, care sa destabilizeze in vreun fel functionarea autovehiculului. Trebuie evitate miscarile bruste de tipul virajelor sau fortarea excesiva a pneurilor, pentru ca acestea sa poata fi mentinute in perfecta stare si pentru sezonul urmator.

O alternativa la aceste tipuri de cauciucuri pot fi cele de tip all season, insa acestea se gasesc pentru anumite tipuri de masini destul de rar, la preturi mai mari, iar disponibilitatea lor in stoc poate fi pusa uneori la indoiala. Indiferent de tipul de anvelopa ales, este indicat sa avem in vedere conditiile de trafic si pe cele meteorologice.

Este foarte important, atat pentru siguranta noastra, cat si pentru cea a celor din jurul nostru sa respectam legislatia in vigoare. Pentru aceasta, unul dintre cele mai bine dotate magazine online din punct de vedere al anvelopelor este www.anvelomag.com. Aici pot fi gasite absolut toate modelele de anvelope necesare, precum si asistenta tehnica specializata, pentru cazul in care avem intrebari la care doar o echipa de specialisti ne-ar putea raspunde.

Alte stiri actuale :

1. Ai schimbat cauciucurile la masina? Ce e obligatoriu si ce nu legat de anvelopele de iarna
2. Renault îşi întăreşte poziţia în China. Ce se întâmplă cu DACIA
3. Programul „Rabla“ nu mai mişcă piaţa auto
4. Noul Mercedes C-Klasse își dezvăluie identitatea
5. Cel mai mare producător auto european investește un miliard de euro într-o nouă fabrică
6. “Dilema” cauciucurilor de iarna. Cand si cum trebuie sa le schimbam pentru anotimpul rece si ce risca soferii

0 Shares
You May Also Like