Dupa ce a fost creat, el trebuie optimizat. Nu este suficient sa cumperi un domeniu si sa il urci pe www, pentru ca nu vei avea succes deoarece nu va atrage trafic. Traficul este cheia afacerii tale online.
Daca nu vine nimeni pe site, atunci produsele sau serviciile tale vor ramane necunoscute. Site-urile au diferite grade de complexitate, iar in functie de acest grad, il poti crea tu (atunci cand ai ceva cunostinte in domeniu), poti apela la o cunostinta care se pricepe, la un freelancer sau la o echipa profesionista.
Cea mai recomandata varianta ar fi o ecipa de oameni in care fiecare face o bucata la care se pricepe foarte bine. O astfel de echipa este It Exclusiv.
Atunci cand cineva este interesat de ceva anume, va apela la motoarele de cautare precum google. Dand un search acolo dupa cuvintele care il intereseaza, va gasi ofertele cele mai bine promovate pe motorul respectiv de cautatre.
Iata de ce este importanta optimizarea. Aceasta operatiune de „imprietenire” a site-ului cu motorul de cautare se numeste SEO sau Search Engine Optimization. Exista doua moduri de a face optimizarea, si anume: on-line (dupa ce a fost urcat pe www) si off-line (in faza de constructie, inainte de a fi urcat pe www).
Acum vom vorbi despre optimizarea off-line. In aceasta faza, conteaza cum este construit textul. Articolele trebuie sa fie scrise in jurul anumitor cuvinte cheie care trebuie sa apara de mai multe ori in text in aceeasi forma.
Nu trebuie sa mai spunem ca acest cuvant cheie trebuie sa fie din domeniul de activitate sau nisa site-ului, acest lucru este evident. Cuvantul cheie ar trebui sa se gaseasca in denumirea fiecarei pagini de pe site.
Un alt punct de care trebuie sa tineti cont in etapa de optimizare offline sut titlurile. Ele vor atrage atat vizitatorii, dar folosite corect, vor ajuta la indexarea mai buna a site-ului. Ele trebuiesc folosite cu mare grija.
Expertii in domeniul optimizarii recomanda ca pentru fiecare pagina sa fie folosit doar un singur tag de titlu (H1), iar acesta, desigur, sa contina cuvinte cheie pe care le folositi in site-ul dumneavoastra. Despre faptul de a pune in adresa / linkul fiecarei pagini cuvantul sau un cuvant cheie (dintre cele pe care le folositi) am vorbit deja.
Dar legat de acest lucru, trebuie atentie deoarece poate exista tendinta de a se exagera cu optimizarea pentru motorul de cautare si vizitatorii sa fie uitati. Trebuie ca titlurile de pagina sa fie atractive atat pentru google cat si pentru utilizator.
Respectand toti acesti pasi in constructia site-ului tau, vei avea atat senzatia unei munci bine facute inainte de a fi urcat pe www, cat si satisfactia unei munci bine facute dupa ce va fi urcat pe www.