Este important de mentionat ca SEO este cel mai important canal de achizitie de pe web. 93% dintre achizitiile de pe internet incep cu cautari Google si 70% dintre utilizatorii de internet prefera sa acceseze linkuri organice, mai degraba decat reclame.
Cu alte cuvinte, daca site-ul tau beneficiaza de o optimizare SEO excelenta si de o pozitionare buna pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare ale firmei Mountain View, iti maresti semnificativ sansele de a face vanzari.
Pentru a optimiza referinta naturala a site-ului tau, trebuie sa pozitionezi continutul acestuia pe cele mai potrivite cuvinte cheie si sa privesti un anumit numar de elemente: linking intern, timpul de incarcare a paginii, netlinking extern, crearea de continut cu valoare adaugata ridicata si SEO optimizat pentru blog, etc.
In primele luni si ani de existenta, startup-ul tau trebuie sa limiteze costul investitiilor tale in campanii de marketing, asigurand in acelasi timp eficacitatea acestora.
Daca intentionezi sa investesti in parghii platite precum Google Adwords, iti poti spori rapid vizibilitatea pe paginile de rezultate, dar la un cost ridicat si pentru o perioada mai scurta sau mai lunga.
Pentru a creste traficul pe site si rata de conversie fara a suporta cheltuieli semnificative, SEO este solutia ideala. Desigur, optimizarea SEO pentru platforma ta nu este gratuita. Cu toate acestea, este mult mai putin costisitor decat campaniile de promovare Google Ads si implementarea altor parghii de achizitie platita, cum ar fi publicitatea tiparita sau publicitatea pe retelele sociale.
Principalele dezavantaje ale SEO sunt complexitatea implementarii sale si incapacitatea acestuia de a imbunatati imediat pozitionarea site-ului tau. Cu toate acestea, odata ce bazele sale sunt puse la loc, iti permite sa castigi in mod eficient vizibilitate, sa obtii in mod regulat trafic de calitate, clienti potentiali calificati, fara a face investitii mari.
Retine ca cautarea genereaza 51% din traficul web. Pentru mai mult de 55% dintre comerciantii B2B, SEO ofera o rentabilitate mai buna a investitiei decat alte canale de achizitie folosind publicitate online. Pe langa optimizarea vizibilitatii pentru clientii tai potentiali si rentabilitatea excelenta a investitiei pe care o ofera, SEO este solutia pentru dezvoltarea startup-ului pe termen lung.
Desigur, rata de crestere a afacerii tale este mai lenta daca optezi pentru SEO fata de alte solutii platite. Cu toate acestea, acest lucru iti garanteaza o dezvoltare durabila, fara a pune o presiune mare asupra fluxului de numerar.
O strategie excelenta de referinta naturala permite companiei tale sa beneficieze de o pozitionare avantajoasa pe piata sau, pe termen lung, sa-si evidentieze expertiza si sa-si imbunatateasca notorietatea datorita continutului cu valoare adaugata ridicata care raspunde nevoilor clientilor.
O buna optimizare SEO iti permite, de asemenea, sa desfasori continuu actiuni de marketing cu potentialii vostri clienti, eliberandu-ti in acelasi timp de campanii platite deosebit de costisitoare.
Pentru informatii, este important sa imbunatatesti in mod regulat referirea naturala a site-ului tau, astfel incat acesta sa poata mentine o vizibilitate excelenta pe SERP-uri. Pentru a face acest lucru, trebuie sa faci cateva lucruri in general ieftine, cum ar fi actualizarea fiecarui continut de pe site-ul tau, alimentarea blogului cu articole noi, de calitate sau crearea de backlink-uri de calitate.