Cum functionează motoarele de cautare? Crawling, indexare si ranking

Cum functionează motoarele de cautare? Crawling, indexare si ranking

0 Shares
0
0
0

Before Google, there was Ask Jeeves – the well-dressed, always smiling gentleman who was always ready to answer your most pressing questions. Back then, the knowledge about search engines was still in its infancy stage. People treated it as a party trick, and they would ask the most random questions to stump the website.

But regardless of the name, both Ask Jeeves (which many don’t know still exists today under the brand Ask.com) and Google have the same function. They connect users to the closest answer or solution for their most nagging concerns.

Today, search engines are synonymous with Google. And for a good reason. According to this study’s data, 9 in 10 people use Google when they search online. Bing is a far second with 2.44%, followed by Yahoo!, Baidu, and Yandex.

trebuie intotdeauna sa il construiti tinand cont de algoritmii Google

https://www.webfx.com/blog/seo/2019-search-market-share/

Daca va pregatiti planul de marketing digital, trebuie intotdeauna sa il construiti tinand cont de algoritmii Google.

Dominatia motorului de cautare este aproape incredibila. Google obisnuia sa faca publice date despre numarul de pagini pe care le indexa. Dar s-a oprit brusc fara nicio explicatie. Pentru a va face o idee despre amploarea sarcinii sale, Google a indexat 130 de miliarde de pagini individuale pe Internet incepand din 2016.

De ce este important sa stim cum functioneaza motoarele de cautare?

Calatoria online a unui utilizator incepe de obicei cu o cautare. Trebuie sa intelegeti natura cautarii pentru a crea o campanie de marketing digital eficienta. Aceasta intelegere este esentiala pentru optimizarea motoarelor de cautare (SEO), care este un instrument pentru a va spori traficul pe Internet, a atrage lead-uri (persoane care au orice fel de contact cu afacerea dvs) si a converti clientii.

Iata cateva dintre avantajele familiarizarii cu functionarea Google:

  • Puteti creste pozitia in pagina cu rezultatele motorului de cautare (SERP);
  • Puteti dezvolta site-uri web optimizate pe care motoarele de cautare le pot accesa cu crawlere si le pot indexa;
  • Va puteti compara, in baza unui punct de referinta, campania dvs. de marketing digital cu cea a concurentei dvs;
  • Puteti sa va masurati performanta SEO si sa o modificati pentru rezultate optime.

Intrebarea este, de ce trebuie sa obtineti o pozitie fruntasa in clasasentul rezultatelor cautarii?

O cercetare din 2013 realizata de Chitika Insights a aratat cat de important este sa va clasati pe un loc cat mai bun in pagina rezultatelor cautarii.

cercetare din 2013 realizata de Chitika Insights

De obicei, utilizatorii nu merg mai departe de prima pagina Google atunci cand introduc o interogare. Numai primele trei site-uri web de pe SERP reprezinta deja 61% din traficul web. Primele cinci site-uri web reprezinta trei sferturi din traficul total.

CRAWLING

Toate motoarele de cautare utilizeaza un algoritm complex pentru a genera cele mai relevante rezultate ale cautarii. Pentru a face acest lucru, trebuie sa inspecteze mai intai toate elementele site-ului web – cum ar fi pagina web, titlul, navigarea, cuvintele cheie relevante, linkurile de autoritate si continutul.

Procesul de accesare cu crawlere (crawling) in limbajul SEO inseamna sa urmati linkurile din jurul site-ului dvs. web. Google foloseste paianjeni sau roboti pentru a face fata sarcinii. Motiv pentru care dezvoltatorii web familiarizati cu SEO includ mereu o harta a site-ului pe pagini, pentru a facilita navigarea paianjenilor pe mai multe cai.

Link-urile servesc drept cai neuronale invizibile pentru ca acesti roboti sa cerceteze prin World Wide Web. Treaba lor este clar definita: sa gaseasca cel mai relevant rezultat care sa corespunda interogarii utilizatorului. Asa cum v-ati putea astepta, daca puneti obstacole pe parcurs, este posibil sa trimiteti robotii Google in directia site-ului web al concurentei.

Pentru a preveni acest lucru, trebuie sa va auditati site-ul cel putin in fiecare luna pentru a detecta erorile de accesare cu crawlere. Printre aceste erori se numara:

  • Eroare de server
  • 404
  • eroare txt
  • Eroare DNS

Solutia poate fi simpla sau complexa, mai ales daca eroarea este un simptom al unei probleme tehnice mult mai profunde.

INDEXARE

Dupa ce robotii au accesat cu crawlere site-ul dvs. web, va vor adauga la baza de date Google. Baza de date este o antologie de pagini indexate accesate cu crawlere (cercetate) de roboti.

Iata cateva dintre elementele cruciale in indexarea unui site web:

  • Sitemap-ul XML;
  • Natura continutului si modul in care acesta se raporteaza la cautare;
  • Textul ancora al linkurilor;
  • Informatii detaliate despre linkuri (de exemplu, situate in pagina, reclame, site-uri web autorizate, backlink-uri etc.);
  • Continut duplicat;
  • Adrese URL si etichete canonice prietenoase cu SEO (Google si alte motoare de cautare pot cerceta fiecare pagina de pe site in mod eficient, pot interpreta continutul in mod eficient si il pot indexa in baza lor de date);
  • Meta etichete.

Trebuie sa va asigurati ca site-ul dvs. web este optimizat pentru SEO, astfel incat Google sa va gaseasca si sa va indexeze corect. Chiar daca aveti cel mai uimitor produs, clientii dvs. tinta ar avea dificultati in gasirea afacerii dvs., daca nu se afla in baza de date Google.

CLASAMENT

Odata ce paianjenii au accesat cu crawlere (adica au cercetat) si au indexat site-ul dvs., urmatorul pas este clasarea. Motoarele de cautare vor lua in considerare mai multe elemente pentru a determina pozitia site-ului dvs. web in SERP.

Iata cativa dintre factorii care vor avea impact asupra clasamentului:

  • Viteza de incarcare – Google recomanda ca incarcarea paginii dvs. sa fie de doua secunde sau mai putin pentru a mentine rata de respingere scazuta. De exemplu, 8 din 10 utilizatori va vor abandona pagina atunci cand dureaza 4-5 secunde pentru a se incarca.
  • Off-page si on-page – On-page se refera la elementele tehnice ale site-ului dvs. web si la calitatea continutului. Off-page se refera de obicei la backlink-urile – cu cat sunt mai autoritare, cu atat mai bine.
  • Compatibil cu dispozitivele mobile – Adultii americani sunt lipiti de telefoanele lor timp de aproape patru ore in fiecare zi. In zilele noastre, telefonul nu este doar un instrument pentru a efectua apeluri. Este principalul instrument care ii conecteaza la Internet.

    Conform datelor acestui studiu, aproape 7 din 10 cumparatori isi folosesc telefoanele

Conform datelor acestui studiu, aproape 7 din 10 cumparatori isi folosesc telefoanele pentru a citi mai intai recenziile inainte de a decide sa cumpere. Intre timp, 66,7% folosesc o aplicatie de cumparaturi pe telefoanele lor. Cifra este semnificativa, din moment ce vanzarile globale de comert electronic vor atinge peste 600 de miliarde de dolari in 2021.

  • Cuvinte cheie relevante – Modul in care cuvintele cheie se potrivesc cu cautarea utilizatorului este crucial pentru pozitia dvs. in clasamentul rezultatelor cautarii. Dar, in functie de industria dvs., cuvintele cheie pot fi extrem de competitive. Trebuie sa intelegeti mai bine ce fac clientii dvs. atunci cand sunt online. De asemenea, trebuie sa va testati cuvintele cheie si sa le comparati cu cele mai reusite campanii. Chiar si Google va va spune ca produceti continut pentru a raspunde nevoilor unui utilizator, mai degraba decat pentru a multumi algoritmul.

A fi adaugat la baza de date Google este complet gratuit. Nu trebuie sa completati un formular pentru a fi indexat. Dar trebuie sa cunoasteti parametrii pentru accesarea cu crawlere, indexare si clasare (ranking) pentru a evita capcanele care pot atrage penalizari si care imita cele mai bune practici pentru a castiga un avantaj fata de concurenta.

0 Shares
You May Also Like