Cinci indicatori care influenteaza procesul de optimizare a motoarelor de cautare

Cinci indicatori care influenteaza procesul de optimizare a motoarelor de cautare

Fie ca sunteti novice in domeniul marketingului sau doriti sa masurati o afacere de comert electronic (eCommerce business), probabil ati dedicat cantitati corespunzatoare de timp punerii la punct a procesului de optimizare a motoarelor de cautare (SEO).

SEO poate prezenta o serie de obstacole pentru proprietarii de afaceri care doresc sa-si construiasca o prezenta organica on-line.  Dimpotriva, se poate crea, de asemenea, o sursa durabila de trafic pentru site-ul dumneavoastra, pe termen lung.

Exista diferite motoare de cautare si fiecare dintre acestea are propriul algoritm unic. Din nefericire, acesti algoritmi nu sunt deschisi publicului larg. Inevitabil, acest lucru ii motiveaza pe comercianti sa aloce saptamani si chiar luni de zile testarii diferitelor canale SEO.

La un moment dat, realizam ca, fara vreun fel de valori / metrici care masoara performanta, nu exista nici o modalitate concreta de a determina daca efortul nostru a meritat sau nu.

Incepeti optimizarea continutului dumneavoastra cu fiecare cuvant cheie care se refera la propunerea dumneavoastra valorica (sau propunere de valoare). Pe masura ce incepeti monitorizarea cuvintelor cheie, procesul de SEO devine si mai ambiguu.

Mai devreme sau mai tarziu, realizam ca nu exista o valoare omniprezenta pentru SEO. Putem investi, literalmente, tot timpul din lume incercand sa obtinem o pozitie cat mai buna in clasamentul rezultatelor cautarii pentru fiecare cuvant cheie primar si secundar din cate exista. In cele din urma, cercetarea de cuvinte cheie este doar o valoare in lumea dinamica a procesului SEO.

Valorile / metricile multiple conteaza

Exista o multitudine de moduri de a genera trafic pentru afacerea dumneavoastra. Cu toate acestea, fiecare strategie pe care o folositi se va baza pe un set de metrici fundamentale. Metricile, deseori denumite si “indicatorii cheie de performanta” (KPI), masoara nivelul curent al progresului intr-un anumit punct al afacerii dumneavoastra. Ele reprezinta un set de date brute, obtinute, de obicei, din instrumentul dumneavoastra de analiza preferat.

Daca faceti marketing Pay-Per-Click, atunci va veti concentra, cel mai probabil, pe metrici precum ratele de click si afisarile. Daca sursele primare de trafic sunt marketing afiliat, cel mai probabil va veti axa pe EPC (suma castigata pe volum de clickuri) si pe conversii.

Asadar, care este setul fundamental de valori / metrici pe care ar trebui sa va concentrati in procesul de optimizare a motorului de cautare?

In acest articol, vom analiza cinci dintre cele mai importante metrici SEO pentru ca la final sa decideti care dintre acestea (daca nu chiar toate) sunt favorabile pentru afacerea dumneavoastra.

  1. Cercetarea de cuvinte cheie

Cand Google a aparut pentru prima data pe web, cercetarea de cuvinte cheie a servit ca baza a algoritmului sau. Daca ati optimizat titlurile si body copy-ul (paragrafele descriptive intr-un print) cu niste cuvinte cheie corespunzatoare, adecvate, acest lucru va ajuta la acumularea de trafic organic pe site-ul dumneavoastra.

De-a lungul ultimilor ani, Google a facut un efort concertat pentru a se adapta experientei utilizatorilor sai. In zilele noastre, cei de la Google pretuiesc calitatea continutului dumneavoastra mai mult decat aplicarea strategiilor de SEO. Drept rezultat, cuvintele cheie nu mai sunt singurul factor determinant al algoritmului lor.

Cu toate acestea, cercetarea de cuvinte cheie este inca o parte integranta a optimizarii motorului de cautare. Folosite in mod corespunzator, ele vor dezvalui dorintele, temerile si frustrarile publicului dumneavoastra tinta. Dar cel mai important, cuvintele cheie sunt un barometru pe care il puteti utiliza pentru a determina daca faceti sau nu progrese.

Asadar, cum urmariti cuvintele cheie pentru care doriti sa faceti parte din clasamentul rezultatelor cautarii?

Primul pas este sa faceti o lista alcatuita din 1 pana la 5 cuvinte cheie pentru fiecare articol de pe site-ul dumneavoastra. Apoi, va trebui sa alegeti unul dintre numeroasele instrumente de urmarire a cuvintelor cheie pe care le aveti la dispozitie. Exista zeci de site-uri concurente, insa iata cateva site-uri solide (si gratuite) pentru urmarirea cuvintelor dumneavoastra cheie:

De fiecare data cand creati continut, adaugati, treptat, un nou set de cuvinte cheie in tabloul de bord. Evaluati rezultatele de cateva ori pe luna si fiti intotdeauna dispus sa testati diferite variante de cuvinte cheie cu coada lunga.

  1. Link-urile inbound (linkurile inbound sunt link-urile provenind din surse externe / backlink-urile)

In epoca moderna a optimizarii motorului de cautare, backlink-urile sunt considerate, in continuare, unul dintre cei mai importanti factori de ranking. Daca doriti sa beneficiati de puterea procesului de optimizare, atunci este extrem de important sa obtineti backlink-uri de calitate catre site-ul dumneavoastra.

Update-ul Google Penguin a declarat in mod explicit faptul ca toate link-urile nu sunt create in mod egal. Inainte de a incepe construirea backlink-urilor catre site-ul dumneavoastra, trebuie sa intelegeti diferenta dintre dintre backlink-urile de “calitate” si cele de “cantitate”.

Inainte de anul 2012, construirea de link-uri (link building-ul) era foarte simpla. Tot ce trebuia sa faceti era sa creati continut, iar apoi incercati sa obtineti cat mai multe link-uri catre site-ul dumneavoastra. In general, cu cat obtineati mai multe link-uri, cu atat erau mai multe sanse de a obtine o pozitie buna in clasamentul rezultatelor cautarii pentru un anumit cuvant cheie. Se folosea, in general, directoarele de depunere a articolelor pentru a amplifica ceea ce numim “link juice” (numarul de link uri indound sau outbound care ofera autoritate unui backlink sau “increderea” motorului de cautare si/sau page rank-ul transmis de un link catre un site sau altul).

Este posibil ca utilizarea strategiilor invechite de link building sa duca la banarea / interzicerea site-ului dumneavoastra. Trebuie sa retineti faptul ca motoarele de cautare pretuiesc experienta utilizatorilor lor. Cu toate ca backlink-urile sunt o parte integranta a procesului de optimizare a motorului de cautare, acestea sunt folosite pentru a monitoriza autoritatea domeniului dumneavoastra. Generarea unor cantitati mari de link-uri nu reflecta cu acuratete calitatea continutului dumneavoastra. In schimb, obtinerea de backlink-uri de la branduri credibile din nisa dumneavoastra o reflecta.

In cazul in care creati continut util, care rezoneaza cu publicul dumneavoastra tinta, atunci veti primi, inevitabil, unele backlink-uri pe parcurs. Vestea buna este ca alte brand-uri cu autoritate din nisa dumneavoastra vor face acelasi lucru.

Retineti ca, zilnic, se scriu milioane de articole pe blog. Apasarea butonului “publica” nu va fi suficienta pentru ca mesajul dumneavoastra sa fie cunoscut de intreaga lume.

“Daca doriti sa obțineti backlink-uri de calitate, atunci va trebui sa luati initiativa si sa promovati continutul. Unul dintre cele mai rapide si mai eficiente moduri de a face acest lucru este prin implementarea unei strategii de guest post pe alte site-uri importante”, ne-a declarat Dan Bradu, unul dintre cei mai experimentati link builderi din Romania.

Daca veti contribui cu un continut de calitate la un brand cu autoritate din nisa dumneavoastra, acestea vor trimite, fara probleme, link-uri inapoi catre dumneavoastra. Aveti posibilitatea de a crea link-uri in partea principala a continutului dumneavoastra (body copy) sau intr-un sablon, la subsolul articolului dumneavoastra.

Odata ce incepeti sa obtineti link-uri, veti dori sa le urmariti. Exista o varietate de instrumente pe care le puteti utiliza pentru a monitoriza calitatea linkurilor dumneavoastra. Fiecare dintre aceste trackere are propriul sau algoritm unic care masoara calitatea backlink-urilor catre site-ul dumneavoastra.

Veti putea, in cele din urma, sa identificati link-urile de calitate care au impact asupra profitului dumneavoastra net. Acest lucru va va motiva sa construiti mai multe relatii cu figuri din nisa dumneavoastra care se bucura de o autoritate similara. Daca veti crea un continut bine gandit pentru publicul dumneavoastra, atunci altii vor trimite fara probleme link-uri catre acest continut.

  1. Link-urile outbound (link-urile ce pleaca dintr-un anumit site, numindu-se si link-uri externe)

La fel ca si backlink-urile, link-urile de iesire sunt un factor de ranking, care ajuta la determinarea relevantei site-ului dumneavoastra. Cand paianjenii motorului de cautare (programe care gasesc pagini web prin urmarirea de linkuri din alte pagini) vor observa ca trimiteti link-uri catre un site cu autoritate, va vor cataloga brandul drept unul de incredere.

Secretul este sa creati link-uri catre un continut relevant. Daca faceti parte din nisa celor care trateaza subiectele legate de fitness si creati un link catre un articol politic de pe Fox News, atunci Google il va vedea ca incongruent. Efectuati o verificare prealabila si gasiti un continut de calitate adaptabil site-ului dumneavoastra. Adaugarea acestor link-uri externe va avea ca rezultat pozitionarea brand-ului dumneavoastra alaturi de alte site-uri cu autoritate din nisa dumneavoastra.

  1. Ratele de respingere

Scopul motoarelor de cautare este de a face ca informatiile sa fie accesibile oamenilor din intreaga lume. Asa cum am discutat, principalul scop al celor de la Google este de a satisface experienta utilizatorilor lor.

Daca cineva nimereste pe site-ul dumneavoastra si il paraseste imediat, inseamna ca nu a gasit ceea ce cauta. Acest fenomen este supranumit “respingere” de catre Google. Daca un numar prea mare de vizitatori trec peste site-ul dumneavoastra, acest lucru va incepe sa impiedice clasarea site-ului pe o pozitie cat mai buna in pagina rezultatelor cautarii.

Ratele de respingere sunt masurate pe fiecare pagina in parte a site-ului dumneavoastra. Daca nu sunteti familiarizati cu aspectele tehnice ale SEO, nu este cazul sa va panicati. Un instrument gratuit precum Google Analytics va enumera valorile de respingere, impreuna cu toate informatiile pertinente despre trafic.

Trebuie retinut faptul ca un numar de cateva sute de vizitatori pe o pagina nu va reflecta neaparat comportamentele publicului dumneavoastra. Ca o regula de baza, generati cel putin 1000 de vizite pe o pagina inainte de a evalua valorile de respingere.

  1. Viteza de incarcare

Google a afirmat in mod explicit ca viteza de incarcare a site-ului dumneavoastra este un factor de ranking primordial. Dupa cum va puteti imagina, utilizatorii pot deveni frustrati daca viziteaza o pagina care se incarca foarte greu. Aspectul site-ului dumneavoastra nu va conta daca publicul dumneavoastra nu poate aceesa rapid continutul.

Iata cateva sfaturi rapide pe care le puteti utiliza pentru a va accelera site-ul:

Ca un barometru general, ar trebui sa va asigurati ca site-ul dumneavoastra este complet incarcat in mai putin de 3 secunde. Google Page Speed este o resursa gratuita pe care o puteti utiliza pentru a testa viteza site-ului dumneavoastra. Trebuie doar sa rulati instrumentul pe pagina de start, iar viteza va fi masurata pe o scara de la 1 la 100.

Ganduri de incheiere

Daca nu urmariti obsesiv valorile / metricile, atunci va fi practic imposibil sa va evaluati progresul. Cand vine vorba de SEO, ati putea, eventual, sa investiti luni din timpul dumneavoastra si efort fara ca macar sa stiti ce functioneaza si ce nu.

Aceste cinci valori de baza sunt esentiale pentru construirea unei prezente organice on-line. Determinati care dintre aceste valori sunt cele mai importante pentru afacerea dumneavoastra, apoi dezvoltati o schema KPI (indicatori cheie de performanta) care va va motiva sa ramaneti responsabil in timp.

Monitorizati-va metricile in fiecare saptamana si faceti tot posibilul pentru a le imbunatati pe termen lung.

Ce alte unelte SEO utilizati in afacerea dumneavoastra?

 

Exit mobile version