Energie de la soare pentru panourile informative din statiile RATT

panouri-solare-statie-tramvai

panouri-solare-statie-tramvai

Regia Autonoma de Transport in Comun Timisoara a cautat solutii sa reduca consumul de curent, si prin instalarea de panouri fotovoltaice in statiile RATT, se pare ca a si reusit. Energia care provine de la  acestea va alimenta panourile de pe care timisorenii citesc cat mai au de stat dupa autobuze sau microbuze, e drept in prima faza doar in opt statii importante din oras.

Este vorba despre urmatoarele statii de tramvai : cea de la Prefectura, Continental si Bega, Piata Mocioni si cele de troleibuz 17 si 18 din Piata Consiliului Europei. S-au achizitionat doar opt astfel de  sisteme fotovoltaice, care includ celule fotovoltaice, suport, acumulatori si elemente de siguranta, in valoare totala de 80.000 de lei.

“Este o solutie alternativa de alimentare a acelor panouri informative pentru calatori. Avem locatii pentru care noi nu putem asigura energia electrica, fiind o solutie complicata pe varianta Enel si asa am gasit aceasta solutie cu celulele si panourile fotovoltaice, pe care le-am montat pe stalpi. Ele sunt dimensionate sa asigure cu un surplus de putere de pana la 30 de procente doar panourilor noastre. Se mai pot adauga si semnalizari auto la treceri de pietoni, semafoare si asa mai departe. In principal, acum le folosim doar pentru panourile noastre informative”, a declarat Ioan Goia, directorul RATT.

Proiectul  a fost demarat in urma cu trei ani, cand a fost instalat un panou de acelasi tip in Piata Libertatii. Regia nu mai plateste deloc energie electrica pentru acele locatii in care acestea au fost instalate. Conform specificatiilor tehnice, acumulatorul inclus in sistemul fotovoltaic asigura o rezerva de saptezeci si doua de ore de functionare nonstop in conditii de lumina slaba. Cele opt panouri au fost importate din Franta si au garantie doi ani.

Sisteme se acelasi tip s-au montat si in intersectii sau la trecerile de pietoni. Este vorba despre paisprezece lampi cu LED-uri si celula fotovoltaica, puse in sapte incrucisari de drumuri din oras, dar si despre patru indicatoare luminoase cu LED-uri , montate in alte intersectii. Lampile respective au costat Regia patru sute de lei bucata, iar indicatoarele circa trei sute de lei. In total,RATT a cheltuit aproximativ 87.000 de lei.

Este vorba despre statiile de tramvai de la Prefectura, Continental si Bega, Piata Mocioni si cele de troleibuz 17 si 18 din Piata Consiliului Europei. S-au achizitionat 8 sisteme fotovoltaice, care includ celule fotovoltaice, suport, acumulatori si elemente de siguranta, in valoare totala de 80.000 de lei.
“Este o solutie alternativa de alimentare a acelor panouri informative pentru calatori. Avem locatii pentru care noi nu putem asigura energia electrica, fiind o solutie complicata pe varianta Enel si asa am gasit aceasta solutie cu celulele si panourile fotovoltaice, pe care le-am montat pe stalpi. Ele sunt dimensionate sa asigure cu un surplus de putere de pana la 30 de procente doar panourilor noastre. Se mai pot adauga si semnalizari auto la treceri de pietoni, semafoare si asa mai departe. In principal, acum le folosim doar pentru panourile noastre informative”, ne-a declarat Ioan Goia, directorul RATT.
Proiectul regiei a inceput in urma cu 3 ani, cand a fost instalat un panou asemanator in Piata Libertatii. Practic, RATT nu mai plateste deloc curent pentru acele locatii in care acestea au fost montate. Potrivit datelor tehnice, acumulatorul inclus in sistemul fotovoltaic asigura o rezerva de 72 de ore de functionare neintrerupta in conditii de luminozitate redusa. Cele 8 sisteme au fost aduse din Franta si au garantie 2 ani.
Sisteme asemanatoare s-au instalat si in intersectii sau la trecerile de pietoni. Este vorba despre 14 lampi cu LED-uri si celula fotovoltaica, puse in 7 intersectii din oras, dar si despre 4 indicatoare luminoase cu LED-uri si celula solara, montate in alte intersectii. Lampile au costat RATT 400 de lei bucata, iar indicatoarele luminoase cate 300 de lei. In total, regia a cheltuit aproape 87.000 de lei.

Exit mobile version