Cum folosesc românii internetul

romani-pe-internet

romani-pe-internet

romani-pe-internet62% dintre utilizatorii de internet din România se documentează căutând informaţii pe Google, potrivit unui studiu GfK România. Următoarele activităţi, după folosirea Google, sunt primirea sau trimiterea de e-mailuri (58%) şi lecturarea ştirilor (55%).

Vârsta este un factor important de diferenţiere în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate pe internet. Pentru tinerii sub 25 de ani, muzica este o activitate la fel de importantă ca şi citirea ştirilor – 49% au declarat că ascultarea sau descărcarea muzicii reprezintă una dintre cele trei activităţi desfăşurate, faţă de 42% care urmăresc ştirile pe internet. Cea din urmă activitate este practicată mai ales de persoanele cu vârsta între 35 şi 55 de ani. În acelaşi timp, vizionarea de filme sau urmărirea unor programe TV pe internet este o activitate proprie mai ales persoanelor sub 34 de ani – 27% dintre tinerii sub 24 de ani şi 21% dintre persoanele între 25 şi 34 de ani plasează această activitate între primele trei, faţă de numai 9% dintre persoanele cu vârsta între 35 şi 54 de ani.

Activităţile web 2.0 sunt în continuare în zona de nişă în România: 13% aşază blogurile între cele mai importante trei activităţi pe internet, 10% jocurile online şi doar 6% accesarea reţelelor sociale. Studiul a fost realizat în luna septembrie 2009, pe un eşantion naţional de 338 de utilizatori de internet. La nivel global, 25% din traficul de internet este generat între orele 9.00 PM şi 1.00 AM, potrivit unui studiu al companiei Cisco Systems. Acest interval reprezintă “prime time”-ul în internet.

Exit mobile version