Ce este si cum functioneaza turbo?

Ce este si cum functioneaza turbo?

Intentionati sa va cumparati o masina in viitorul apropiat? Daca da, atunci cu siguranta deja v-ati stabilit un buget aproximativ pentru cumpararea masinii. Cel mai probabil, v-ati si creat o lista care cuprinde cateva marci auto si modele, spre care doriti sa va indreptati atentia.

Deja probabil stiti si ce motorizare doriti, plus multe alte dotari suplimentare ale masinii. Ideal insa este sa optati pentru o masina cu motor turbo, iar mai multe detalii puteti afla in randurile care urmeaza.

Ce este un turbocompresor?

Un turbocompresor este o componenta compusa dintr-o turbina si un compresor de aer care este utilizat pentru a utiliza gazele de evacuare reziduale emise de la un motor. Forteaza mai mult aer in cilindri, ajutand motorul sa produca mai multa putere.

Cum functioneaza?

Turbo-urile masinilor sunt compuse dintr-un ax cu o roata de turbina pe un capat si o roata de compresor pe celalalt. Acestea sunt acoperite de o carcasa in forma de melc care prezinta un orificiu de intrare, in care gazele de esapament pierdute intra la o presiune ridicata.

Pe masura ce aerul trece prin turbina, turbina se invarte si compresorul se intoarce cu ea, atragand cantitati vaste de aer care sunt comprimate si trecute din portul de iesire.

O teava alimenteaza acest aer comprimat inapoi in cilindri printr-un intercooler, care raceste aerul inainte de a ajunge la cilindri. Deoarece turbo ruleaza la viteze atat de mari (pana la 250.000 RPM), de obicei are un sistem de racire cu ulei pentru a va asigura ca nu se incalzesc prea tare.

Majoritatea sistemelor contin, de asemenea, o supapa cunoscuta sub numele de „canal de deseuri”, care este utilizata pentru a devia excesul de gaz departe de turbocompresor atunci cand motorul produce prea mult impuls, prevenind deteriorarea turbinei prin limitarea vitezei de rotatie.

Motoarele turboalimentate difera de motoarele standard, prin faptul ca folosesc gazele de evacuare risipite pentru a trage mai mult aer in supapa de admisie. In timp ce motoarele aspirate natural se bazeaza pe presiunea naturala a aerului pentru a atrage aer in motor, turbo-urile accelereaza acest proces, producand o putere mai economica.

Turbocompresoarele ofera o serie de avantaje, de aceea sunt acum atat de populare pe masinile moderne. Aici, enumeram principalele puncte de plus ale unui motor turbo.

Putere

Turbo produce mai multa putere in motorul de aceeasi dimensiune. Asta pentru ca fiecare cursa a pistonului genereaza mai multa putere decat in ​​motoarele aspirate natural. Aceasta inseamna ca acum mai multe masini sunt echipate cu motoare mai mici, turbo, care inlocuiesc unitatile mai mari si mai putin economice.

Motoare linistite

Pe masura ce aerul dintr-un motor turbocompresat este filtrat prin mai multe conducte si componente, zgomotul de admisie si evacuare este redus si rafinat, ceea ce creste un zgomot mai linistit si mai neted – poate unul dintre cele mai neasteptate avantaje ale unui motor turbo.

Cuplu si performanta

Chiar si pe cele mai mici motoare, turbocompresoarele produc un cuplu mai mare, in special mai mic in intervalul de tur. Aceasta inseamna ca masinile beneficiaza de performante puternice, care sunt superbe in oras si ajuta motorul sa se simta mai rafinat la viteze mai mari pe autostrazi. La viteze mici, motoarele mici cu turbocompresie pot depasi masinile echipate cu motoare mai mari, cu aspiratie naturala, din cauza cuplului pe care il produc.

Economie

Deoarece turbocompresoarele pot produce aceeasi putere de putere ca si motoarele mai mari, aspirate natural, aceasta deschide calea pentru utilizarea motoarelor mai mici, mai usoare si mai economice. Acum, toate masinile diesel moderne sunt echipate cu un turbocompresor, imbunatatind economia de combustibil si reducand emisiile.

Turbocompresoarele dupa cum se poate vedea, adauga complexitate unui motor, dar trebuie sa va asigurati de faptul ca va conduceti masina ca la carte pentru a nu defecta turbo.

Cu siguranta vestea ca aveti nevoie de o reparatie sau ca trebuie sa cautati cei mai buni specialisti in reconditionari turbine Cluj Napoca nu este una buna pentru dvs., pentru ca veti suporta costuri destul de mari.

Trebuie sa stiti insa ca, de obicei din cauza soferului se defecteaza turbo, cand masina este condusa subturata de exemplu. Exista si situatii cand datorita ungerii neadecvate sau din cauza infiltrarii murdariei in ulei, turbo se defecteaza.

Exit mobile version