Blogul, agentul tău de vânzări

bloguri

bloguriNu mai credem în reclame. Campaniile de marketing abia ne atrag atenţia. Iar bannerele ne scot din minţi. Însă dacă un blog cu greutate recomandă produsul tău, deja poţi să mizezi pe vânzări mai mari cu 50%.

Timpurile se schimba. Un spot tv care costa o gramada de bani nu poate garanta ca va schimba semnificativ cifrele de vanzari. Dar daca oamenii isi recomanda unii altora brandul tau pe Facebook sau obtii o recenzie pozitiva pe un blog urmarit de multi oameni esti deja pe drumul cel bun catre mai multi clienti.

Cand a castigat mediul online primul loc in  increderea noastra si a ajuns sa ne directioneze opiniile si deciziile intr-o atat de mare masura? Raspunsul este “intre timp”. Si asta deoarece Internetul ne-a obisnuit sa purtam dialoguri cu cei care ne intereseaza, sa vorbim deschis despre produsele pe care le folosim, locurile in care mergem si experientele pe care le avem. Si astfel transparenta a devenit un standard. Cand adaugi la asta si usurinta cu care gasesti pe Internet  informatiile pe care le cauti incepi sa iti dai seama ca adevaratele opinii despre produsele sau serviciile tale se formeaza in primul rand aici.

In ierarhia informationala a mediului online blogurile ocupa un loc fruntas. Un studiul realizat de BuzzLogic, o companie de media research din Statele Unite,  arata ca in ultimii patru ani s-a inregistrat o crestere cu 300% a frecventei cu care apelam la informatiile generate de bloggeri pentru a ne documenta cu privire la subiectele care ne intereseaza.

Avem incredere in ei pentru ca bloggerii sunt perceputi ca experti in domeniul lor de activitate. Iar cei care sunt activi pe bloguri si in retelele sociale capata statutul de formatori de opinie. In aceasta calitate reusesc sa isi convinga cititorii de veridicitatea parerilor sustinute. Cu cat mai multi cititori, cu atat mai multa putere de decizie si potential de influentare.

Un subiect tratat in blogosfera deja se bucura de autenticitate in ochii cititorilor iar o recomandare din partea unui blogger sau a unui prieten din online ne-a convins deja pe jumatate. Bloggerii sunt o adevarata “portavoce”: anunta evenimente sau lansari, preiau sau chiar maresc impactul unei stiri si isi exprima parerea intr-un mod cat mai liber si personal. Tocmai libertatea parerilor le confera acest statut aparte – cand vorbesc despre un produs, despre o experienta sau despre un brand o fac, de regula, dand propiul exemplu. Iar sinceritatea este cel mai valoros atu al lor.

Studiul Buzzlogic despre influenta blogurilor si a microblogging-ului asupra deciziei de cumparare a consumatorilor a avut rezultate spectaculoase. Sondajul, realizat prin intervievarea a peste 2000 de cititori de bloguri si utilizatori ai retelelor sociale, a aratat ca cei care citesc un blog cel putin o data pe luna apeleaza la acestea pentru a gasi informatiile de care au nevoie, indiferent de domeniu si nu viziteaza un singur blog ci si alte platforme de acelasi fel (blogroll).

Blogurile au schimbat si modalitatea noastra de a lectura: in loc sa citim un text de la cap la coada asa cum obisnuiam in epoca ziarelor si revistelor, sarim din pagina in pagina urmarind linkurile care ne promit informatii suplimentare referitoare la problemele care ne intereseaza.  Conform studiului Buzzlogic unul din cinci cititori ai blogurilor urmareste linkurile directe catre alte pagini pentru a fi la curent cu ce scriu si prietenii prietenilor, umarind blogrollul. Mai mult, studiul arata ca peste 71% dintre cititori parcurg mai multe bloguri odata.

Astfel, putem trage urmatoarele concluzii:

Link-urile sunt mai puternice decat cautarea38% dintre cititorii blogurilor apeleaza la blogroll si nu la o noua cautare in cadrul unui motor de cautare;

Link-urile sunt de incredereun link catre un alt blog sau un articol are rolul unei recomandari;

Motoarele de cautare pe blog, mai putin apreciate decat Google, Yahoo sau Bing la acest capitol, Yahoo si Google sunt imbatabili.

Intrebarea care ramane este cum influenteaza blogurile puterea de cumparare a cititorilor lor.  Conform BuzzLogic, increderea pe care o au acestia in transparenta informatiilor primite de la blogurile pe care le urmaresc este responsabila pentru  inclinarea balantei in favoarea unui produs sau serviciu.

Asa se face ca:

50% dintre cititori au recunoscut ca au fost influetati in decizia lor de cumparare dupa citirea unui articol pe un blog;

80% dintre cititori au mai multa incredere in bloguri decat in retele sociale (un fenomen un pic ciudat de vreme ce retelele sociale au avut o crestere spectaculoasa in ultimii doi ani);

56% dintre cititori s-au reintors sa citeasca un blog daca sfaturile sau recomandarile au fost pertinente (deci, atentie ce si cum scrieti – minciuna este repede taxata in cyberspace),

31% dintre cititori declara ca blogurile sunt o sursa de informare despre era Web 2.0: 15% dintre acestia au incredere in articolele de pe bloguri cand vine vorba de distractie si timp liber, 14% cand este vorba de un nou joc, 12% cand se pregatesc sa faca o noua calatorie, 10% cand vor sa afle informatii despre nutritie si sanatate.

Iar dupa ce citesc un articol pe un blog in care au  incredere 21% dintre cititori iau decizia finala asupra unui articol sau serviciu, 19%  isi reduc numarul de optiuni, 17% afla despre noi produse si servicii iar 7%  cumpara imediat.

Perspectiva influentarii deciziei de cumparare este importanta atat pentru bloggeri, cat si pentru companii si marketeri. Si asta deoarece, de cele mai multe ori, decizia de cumparare nu se mai o formeaza la raft iar comportamentul nostru online se reflecta in deciziile pe care le luam offline. Esti pregatit pentru aceasta schimbare in comportamentul clientilor tai?

Exit mobile version